Kokkuvõtvalt fermenteeritud toidu tervistavatest mõjudest:

  • Soodustab toitainete omastatavust
  • Tugevdab immuunsüsteemi
  • Aitab kolesteroolitaset normis hoida
  • Omab põletikuvastast toimet
  • Aitab taastada soolestiku loomulikku mikrobiootat
  • Toetab keha isepuhastumisprotsesse
  • Teeb keha aluselisemaks

Inimese seedesüsteem on väga keeruline. Väidetavalt on inimese kehas bakteri rakke 10 korda rohkem kui inimese enda keharakke. Esimesed teadusuuringud sellest, kuidas inimese sooles olevad bakterid saadavad signaale inimese ajju ja mõjutavad mõtlemisprotsesse, on ilmunud alles hiljuti, aastast 2013. See näitab, et soolestik on veel tundmatu ala. 20% kõikidest teadusuuringutest läbi aegade seedimise mikrobioomi kohta on tehtud aastal 2020. Just praegu ilmub hästi palju uusi teaduslikke avastusi kuidas meie kõhu bakterid mõjutavad meie tujusid, valikuid, keskendumisvõimet, õnnetaset, sportlikku saavutusvõimet, enesetunnet, haigusi, närvisüsteemi, isusid, seksuaalsust ja palju muud.

Seetõttu ei eksperimenteeri Ferla ka uue ja tundmatuga. Kasutame otse loodusest tuntud koostisosi, millel on tuhandete aastate toimiv tervisemõju. Kas sa tead, et fermeneteeritud toite hakkas inimene sööma juba enne toitude küpsetamist!

Erinevaid teaduslikke seisukohti seedesüsteemis elutsevate mikrobioloogiliste kultuuride kohta on erinevaid. Ühes on aga teadlastel valdavalt sarnane seisukoht: Lääne inimese mikrobioom on vaesunud ja ökoloogilise mitmekesisuse taastamist ei tule alustada mitte kaugelt vihmametsades vaid inimese enda seedetraktis.

Väga laastava hävitustöö tegija inimese seedesüsteemis on antibiootikumid. Ameerikas teeb 4/5 inimestest vähemalt ühe antibiootikumi kuuri aastas. Eestis on see näitaja veel 1/3 . Aga ka eestlased liiguvad oma tervisetrendidega antibiootikumide tarvitamise kasvu suunas. Antibootikumi tarvitamine on sama hea kui politsei laseb terve linna õhku koos kõikide seal elavate inimestega vaid põhjusel, et seal linnas on peidus kamp kurjategijaid.

Kuigi arstid soovitavad pärast antibiootikumikuuri teha kindlasti ka probiootikumikuuri, siis esialgsed turu-uuringud näitavad, et enamik ei jälgi arsti soovitusi vähese teadlikkuse tõttu. Põhjuseks on mittemõistmine, et antibiootikum tapab ka kõhus olevaid seedimistegevuseks vajalikke baktereid. Ilma tõhusate probiootikumide tarbimiseta võib seedimine olla puudulik 6 kuud kuni aasta pärast antibiootikumikuuri. Töödeldud toidu liigse tarbimise puhul ei pruugigi seedimine taastuda.

Bakterid meie sooltes aitavad

  • lõhustada toitu, mida keha ei suuda ise seedida
  • toodavad tähtsaid toitaineid sealhulgas vitamiine
  • reguleerivad immuunsüsteemi
  • kaitsevad mittesoodsate bakterite ja haigustekitajate eest.

Fermenteeritud väejoogi joomine on kasulik, sest aitab taastada seedimise loomulikku mikrobiootat ja aitab seda korras hoida.